FAQ

Що таке редуктор?

Редуктор - це обов'язкова складова частина ГБО. Справа в тому, що газ на заправці заправляється в балон під тиском в 10-15 атмосфер. Крім того газ в балоні знаходитися не в пароподібному вигляді, а в зрідженому, тобто у вигляді рідини. Так ось ця рідина під тиском надходить у редуктор (через ГК). У редукторі тиск знижується з 10-15 атмосфер до атмосферного. Це дуже просте і примітивне пояснення. У кожній конкретній системі є свої тонкощі.

Що таке випарник?

Як правило випарник суміщений з редуктором в одному корпусі. Проблема в тому, що коли в редукторі йде зниження тиску з 10-15 атмосфер до атмосферного тиску, виділяється багато холоду (є така наука - фізика, от там і шукайте пояснення, а зараз повірте на слово). Для того щоб редуктор не обмерзав його підігрівають тосолом системи охолодження двигуна.

Що таке змішувач?

Змішувач (він же розпилювач) - це пристрій який змішує газ, що поступає від редуктора, з повітряним потоком впускного колектора. Змішувач може ставитися до дросельної заслінки і після неї. Змішувачі бувають різного виду. Самий найпростіший змішувач - це проста трубка з одним або безліччю отворів. Так само буває "фірмові" змішувачі для різних видів двигунів.

Що таке "конденсат"?

Конденсат - це добавка до газового палива. Сам по собі пропан-бутан не має запаху. Для того щоб відразу були видні витоки в газ додається хитра смердюча гидота з розумною назвою "Метилмеркаптан". Так ось ця штука і надає газу його неповторний аромат. Крім того, що ця гидота пахне вона ще й не випаруються. Вона являє собою маслянисту рідину яка має властивість накопичуватися в деяких редукторах і її треба періодично видаляти звідти.

Що таке "відсічення"?

Відсічення - це властивість мультиклапана обмежувати кількість заправки в балон газу. Справа в тому, що газ в балоні має властивість розширюватися при підвищенні температури. І для того, щоб балон не «розперло» обов'язкова наявність в балоні вільного місця. Як правило це "вільне місце" повинне бути 20% від ємності балона. Ось відсічення якраз і обмежує кількість заправленого газу щоб залишалося це "вільне місце". Як би Вам не хотілося використовувати ПОВНІСТЮ ємність Вашого балона, не варто відключати це відсічення!

Яке буває ГБО (інжекторне, ежекторне)?

Газове обладнання буває двох типів ІНЖЕКТОРНЕ і ЕЖЕКТОРНЕ. Відмінність у них принципова: у інжекторного обладнання газ подається у двигун під тиском, а у ежекторного обладнання газ "засмоктується" у двигун завдяки процесу розрідження (як бензин в карбюраторі).