FAQ

Чи варто ставити ГБО (газобалонне обладнання) ?!

Однозначної відповіді на це питання немає. Треба рахувати в кожному конкретному випадку. Треба знати вартість встановлення обладнання та прикинути її окупність, з урахуванням того, що, як правило витрата газу більша витрати бензину на 10%. Існує загальна думка, що якщо щорічний пробіг менше 5000 км, то встановлювати ГБО не варто.

Різниця між пропаном і метаном.

Існують два типи газового палива - пропан і метан. Пропан - це зріджений нафтовий газ (транспортується під тиском 10-15 атмосфер). Метан - це природний газ (у машині під тиском 200-250 атмосфер). Із за такої різниці тиску цим двом паливам потрібні різні балони. Для пропану досить металевого балона з товщиною стінок 4-5 мм, а для метану балони потрібні набагато товстіші. Це накладає обмеження на використання метану в легкових автомобілях. Для метану потрібні міцні балони здатні витримати такий тиск. Щоб полегшити масу балонів їх роблять металопластиковими. Тепер про запас ходу. У стандартний (50-ти літровий) пропановий балон входить 40 літрів зрідженого газу, витрати пропану трохи (максимум на 10%) вище витрати бензину. Метан вимірюється не в літрах, а в кубометрах. Крім того до метанових установок набагато вищі вимоги до безпеки. Виходячи з цього найчастіше на легкові автомобілі встановлюють пропанове обладнання. Далі в цьому FAQ мова піде в основному про пропанове обладнання.

Що таке ВЗП (російською ВЗУ)?

ВЗП - це Виносний Заправний Пристрій. Це типу роз'єму, через який газ заправляється на заправці у Ваш балон. Як правило ВЗП ставиться зовні машини під бампером з боку, протилежного вихлопній трубі. Крім того ВЗП може бути складовою частиною мультиклапана, або бути встановлено всередині багажника. У іномарок практикується врізання ВЗП в задній бампер чи в люк для запраки бензину. Також ВЗП можна підвісити під бампером. Варіанти на вибір.

Що таке ГК?

ГК - це газовий клапан. Служить для перекриття подачі газу в двигун. Являє собою соленоїд, частина сполучена з фільтруючим елементом. Встановлюється в капоті автомашини.

Що таке БК?

БК - це бензиновий клапан служить для перекриття подачі бензину при їзді на газі. Ставиться, як правило на карбюраторних автомобілях максимально близько до карбюратора. На інжекторних автомобілях роль БК виконують реле, які відключають живлення від форсунок уприскування двигуна.

Що таке редуктор?

Редуктор - це обов'язкова складова частина ГБО. Справа в тому, що газ на заправці заправляється в балон під тиском в 10-15 атмосфер. Крім того газ в балоні знаходитися не в пароподібному вигляді, а в зрідженому, тобто у вигляді рідини. Так ось ця рідина під тиском надходить у редуктор (через ГК). У редукторі тиск знижується з 10-15 атмосфер до атмосферного. Це дуже просте і примітивне пояснення. У кожній конкретній системі є свої тонкощі.

Що таке випарник?

Як правило випарник суміщений з редуктором в одному корпусі. Проблема в тому, що коли в редукторі йде зниження тиску з 10-15 атмосфер до атмосферного тиску, виділяється багато холоду (є така наука - фізика, от там і шукайте пояснення, а зараз повірте на слово). Для того щоб редуктор не обмерзав його підігрівають тосолом системи охолодження двигуна.

Що таке змішувач?

Змішувач (він же розпилювач) - це пристрій який змішує газ, що поступає від редуктора, з повітряним потоком впускного колектора. Змішувач може ставитися до дросельної заслінки і після неї. Змішувачі бувають різного виду. Самий найпростіший змішувач - це проста трубка з одним або безліччю отворів. Так само буває "фірмові" змішувачі для різних видів двигунів.

Що таке "конденсат"?

Конденсат - це добавка до газового палива. Сам по собі пропан-бутан не має запаху. Для того щоб відразу були видні витоки в газ додається хитра смердюча гидота з розумною назвою "Метилмеркаптан". Так ось ця штука і надає газу його неповторний аромат. Крім того, що ця гидота пахне вона ще й не випаруються. Вона являє собою маслянисту рідину яка має властивість накопичуватися в деяких редукторах і її треба періодично видаляти звідти.

Що таке "відсічення"?

Відсічення - це властивість мультиклапана обмежувати кількість заправки в балон газу. Справа в тому, що газ в балоні має властивість розширюватися при підвищенні температури. І для того, щоб балон не «розперло» обов'язкова наявність в балоні вільного місця. Як правило це "вільне місце" повинне бути 20% від ємності балона. Ось відсічення якраз і обмежує кількість заправленого газу щоб залишалося це "вільне місце". Як би Вам не хотілося використовувати ПОВНІСТЮ ємність Вашого балона, не варто відключати це відсічення!

Яке буває ГБО (інжекторне, ежекторне)?

Газове обладнання буває двох типів ІНЖЕКТОРНЕ і ЕЖЕКТОРНЕ. Відмінність у них принципова: у інжекторного обладнання газ подається у двигун під тиском, а у ежекторного обладнання газ "засмоктується" у двигун завдяки процесу розрідження (як бензин в карбюраторі).